it feels good to make people happy! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu it feels good to make people happy! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

it feels good to make people happy!

Blijf op de hoogte en volg Imke

05 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vanmorgen om 11 uur moesten we verzamelen bij de kerk van school. Samen met een hele groep gingen we eten brengen naar het ziekenhuis dat dichtbij de school staat. Iedereen had een doos waarin bakjes met rijst zaten. Omdat het zondag was, was er een grote markt dus het was heel erg druk toen we naar het ziekenhuis liepen. Na ongeveer 10 minuten lopen kwamen we daar aan. Het was de bedoeling dat we ons eten aan een dokter lieten zien zodat hij het goed kon keuren en wij het eten aan de patienten konden geven. We hadden heel veel dus toen iedereen van het ziekenhuis te eten had, hadden we nog een aantal dozen over. Hiermee liepen we weer richting de markt en mensen kwamen al naar ons toe lopen. Van te voren werden we gewaarschuwd voor mensen die je vastpakken omdat ze eten willen en daarom moesten we bij elkaar blijven. In totaal hadden we 300 pakketjes met eten en na 5 minuten was alles op! Met lege dozen liepen we weer terug naar school waar we onze lunch hadden. Na de lunch gingen we eerst naar het Christelijke weeshuis om daar spullen te geven die we gekocht hadden. Nishita en Sreed gingen met ons mee. We moesten met z'n allen weer in de jeep maar dit keer konden we niet in de kofferbak omdat daar alle spullen stonden die we aan het weeshuis wilden geven. Het was dus echt proppen maar gelukkig was het weeshuis niet zo ver weg. Toen we aankwamen zag het er eigenlijk best goed uit want er stonden speeltoestellen op het terrein en de kinderen waren erg blij! De leider van het weeshuis had iedereen geroepen om naar binnen te komen. Wij moesten met de Nederlandse meiden voor de hele groep gaan staan. Samen met de kinderen deden we het dansje van head, shoulders, knees and toes. Na 3 keer oefenen kenden de kinderen de tekst en het dansje wel dus deden ze enthousiast mee. Hierna hadden zij zelf nog een liedje met een dansje voor ons! Toen ze klaar waren gaven we aan iedereen een deken die we gekocht hadden. We hadden ruim ingekocht maar toch dachten we dat we te kort hadden omdat een iemand nog geen deken had. Later bleek dit iemand van de leiding te zijn, oeps! Na het uitdelen van de dekens gaven we het speelgoed wat we voor ze gekocht hadden. De teddybeer kreeg meteen al een mooi plekje! Ze waren erg blij met de spullen want in koor zeiden ze allemaal heel hard: THANKYOU! Echt leuk! Nadat we een foto gemaakt hadden met de hele groep gingen we richting het 'tribal orphanage' om nog foto's te nemen van de kinderen die er toen niet waren. Ook wilden we graag nog een groepsfoto. Natuurlijk konden we het niet laten zitten bij alleen foto's maken, een spelletje Kabaddi hoort er ook bij! Er was een meisje die de hele tijd naar mij toe kwam en m'n hand vasthield, echt zo schattig! Helaas moesten we al vrij snel weer gaan. Toen we weer op school kwamen had iedereen wel dorst dus gingen we tegenover de school wat te drinken kopen. Nishita ging helaas weer naar de dorm maar met de rest hebben we de hele middag verder lekker op het gras gezeten. Kletsen, lachen, zingen en foto's kijken! Soms kijken mensen van school ons wel raar aan maar dat maakt ons eigenlijk niet zo veel uit, het gaat erom dat we plezier hebben toch?! Om 6 uur gingen we eten, ze hadden heerlijke wraps! Na het eten moesten we helaas weer terug naar onze dorm maarja, morgen weer een nieuwe dag!

• 05 Augustus 2012 - 23:02

Angela:

Hallo imke
    Een kermis groet vanuit Angeren ...
    Waar je eigenlijk niet veel aan mist althans dat vind ik maar Maureen neemt het er goed van en denkt hier heel anders over dit zijn voor haar ook tropen dagen haha...
    Maar ze heeft het erg gezellig en geniet er volop van .
    Heel wat anders dan jou dag vandaag wat zullen de kinderen blij zijn geweest (je had van te voren geld moeten inzamelen dan hadden wij ook wat kunnen doen om te helpen)
    Geniet ervan dan nemen wij nog een kermis borrel op jou volgend jaar ben jij er ook weer bij .
    groetjes manfred angela maureen laura