oh my god! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu oh my god! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

oh my god! :)

Blijf op de hoogte en volg Imke

01 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Banden op het dak, mannen met nagellak, kippen aan een touwtje; we hebben dat vandaag allemaal gezien!
Vanmorgen na het ontbijt zouden we met alle Nederlandse meiden en drie begeleiders naar de sari-fabriek gaan. Dit ging helaas niet helemaal volgens plan want Kim was nog steeds ziek en moest naar het ziekenhuis van school... We gingen toch maar in het begin was iedereen toch wel een beetje stil omdat Kim niet meekon!
We moesten ongeveer 3 uur in de bus zitten. Toen we eenmaal beneden aan de berg waren gingen we eerst even uitrusten bij een restaurantje. Nadat we naar een wc waren geweest waar allemaal enge beestjes zaten gingen we weer verder. Al gauw kwamen we in een dorpje en het is echt niet te beschrijven hoe dat eruit zag. Ik kon niet geloven dat daar echt mensen woonden. Overal waren ook dieren aan het eten van het afval langs de weg. Toen we uit de bus stapten was het echt heel erg warm! Gelukkig hadden we allemaal wel losse kleding aangetrokken en ons goed ingesmeerd met zonnebrand (en deet tegen de muggen). Het was erg druk op de weg dus je moest heel goed opletten. Alles reed door elkaar en overal was lawaai, voornamelijk van de toeters. Er waren heel veel tuk-tuks, echt leuk om te zien! Al snel kwamen we bij de sari-fabriek (winkel) aan. Het was best groot, namelijk 3 verdiepingen. Op de begane grond had je de meest goedkope sari's en op de derde etage waren de meest dure sari's. Eerst gingen we helemaal naar boven want daar kregen we eerst een soort van uitleg en konden we kiezen of we een hele of halve sari wilden. We moesten onze schoenen uit doen om het een beetje schoon te houden. Ze hadden ons al een paar sari's laten zien en eigenlijk wilde iedereen wel een hele sari. Nadat we overal gekeken hadden kon iedereen er een kiezen, en toen nog afrekenen... Dat duurde best lang en toen we dachten dat we klaar waren bleek dat we ook nog een rok erbij moesten halen voor eronder. Dit was beneden en daar was het heel erg druk! Je kon jezelf daar echt niet bewegen! Na een tijdje waren we eindelijk klaar en gingen we terug naar de bus om daarmee naar een restaurant te rijden om te gaan lunchen. Als lunch hadden we typisch brood uit India: naan. En verder hadden we nog iets met kaas, alleen ben ik de naam ervan vergeten. Gelukkig hadden we airco in het restaurant om weer even af te koelen. Er kwam ook een man naar het restaurant die een oud klasgenootje bleek te zijn van de vice-principal. Toen we wilden gaan had hij opeens al voor ons betaald, echt lief! We verder naar een grote winkel waar we vast spullen konden kopen voor het weeshuis. We hebben heel veel gekocht voor eigenlijk maar heel weinig geld: knuffelberen, een volleybalnet, een basket, ballen en nog veel meer! Toen we met de winkeliers alle spullen naar de bus hadden gebracht gingen we weer terug naar Kodi. We zouden te laat zijn voor het avondeten maar Gillian had naar school gebeld en ze zouden nog wat eten voor ons apart zetten. Om 7 uur kwamen we op school aan en liepen we naar de dining hall. De koks waren er nog maar verder was er niemand meer. We zaten met z'n zevenen daar te eten en het was buiten al helemaal donker. Het was heel stil en de koks stonden maar naar ons te kijken, echt grappig! Na het eten zijn we met alle spullen naar het ziekenhuisje gelopen om Kim even op te zoeken. Gelukkig ging het al wat beter! We hebben alle spullen even laten zien en ook hadden we voor haar een sari meegenomen. We waren wel een uur te laat in onze dorm maar gelukkig was dat niet erg. Morgen gaan we naar een weeshuis beneden aan de berg en daar blijven we ook slapen dus waarschijnlijk kan ik geen reisverslag plaatsen. Ik ben erg benieuwd hoe het zal worden!

• 01 Augustus 2012 - 21:09

Henriëtte:

Hé Imke,
    Lief dat jullie voor Kim ook een stofje hebben uitgezocht voor een saree! Ze vond het echt heel erg dat ze vandaag met jullie meekon! Hopelijk kan ze er morgen weer bij zijn!

Erg leuk om al jullie verslagen te lezen!
    Nog heel veel plezier! vooral met het uitdelen van alles wat jullie hebben gekocht voor de kinderen!
    en groetjes aan allemaal.
    van Henriëtte (moeder Kim) en Tonny

• 07 Augustus 2012 - 13:41

Antoinete Jansen ( Moeder Van Tessa0:

Hé Imke,

Je moeder vertelde met de kermis, heel trots, dat je 4 weken in India zit. Ik moest maar
    eens kijken. Dat heb ik nu gedaan. Wat maak je zo een hoop mee!!!!!!!! Super leuk.
    Ik wens je nog heel veel plezier toe samen met de rest.

Groetjes Antoinette