school, school, school, weeshuis! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu school, school, school, weeshuis! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

school, school, school, weeshuis! :)

Blijf op de hoogte en volg Imke

31 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag hadden we weer een dagje school. Bij Tamil leerden we hoe we met stokjes moesten dansen volgens die cultuur, dat was best wel leuk! Ook schreef de lerares al onze namen op het bord in het Tamil! Hierna hadden we weer assembly wat echt heel saai was, we waren blij toen het voorbij was! De lessen hierna gingen we eigenlijk alleen maar kaarten en luisteren. Ik zag wel op tegen de laatste twee uur wiskunde omdat we al die stof al gehad hadden, maar gelukkig zei de leraar dat we het laatste uur weg mochten. Toen zijn we bonnetjes gaan halen voor de snackbar en hebben we even lekker ongezond gedaan! Na dat uur gingen we weer naar het weeshuis. We zaten dit keer met twaalf mensen in de jeep: de Nederlandse meiden, de chauffeur, Aastha, Shagun en Venus dus een nieuw record! Bij het weeshuis gingen we van ieder kind een foto maken om deze vervolgens in een lijstje te doen en op te hangen in het weeshuis om de boel wat op te vrolijken. We hebben voor foto’s gekozen omdat de kids helemaal weg zijn van foto’s! Ze stormen nog steeds altijd op je af als je een fotocamera tevoorschijn haalt. Toen we weer terug op school waren moesten we helaas even langs de dish (het ziekenhuisje van school) op omdat Kim zich niet lekker voelde. Maar met een envelop vol pillen kwam ze weer naar buiten en dus hopen we dat ze er snel weer bovenop komt! Morgen hoeven we een dagje niet naar school maar gaan we met twee leraressen naar de sari-fabriek om nog wat meer te weten te komen over de Indiase cultuur en natuurlijk om een Sari te kopen! Ik heb er erg veel zin in!