camp! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu camp! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

camp!

Blijf op de hoogte en volg Imke

29 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Afgelopen weekend zijn we op kamp geweest met de examenleerlingen van KIS, en het was heel leuk!
Vrijdag moesten we 's ochtends nog naar school maar toen hebben we niet heel veel gedaan. Bij natuurkunde mochten we bijvoorbeeld spelletjes op de computer doen wat trouwens erg grappig was! Onze bagage hadden we 's morgens al weggebracht zodat deze vast met de truck naar de locatie kon worden gebracht. Om 3 uur moesten we naar de bus lopen voor het vertrek. Het was een trip van 2,5 uur dus dat was best lang. Gelukkig hebben Kim en ik ons niet verveeld, we gingen bijvoorbeeld het aantal keer dat de chauffeur toeterde tellen maar dat hield al snel op want toen we nog geen kilometer weg waren zaten we al op 100 keer! Op een gegeven moment stopte de bus en moesten we het laatste stuk lopen wat best zwaar was: berg op, berg af, berg op, berg af. Na een tijdje kwamen we bij het kamp aan en alle tenten stonden alvast klaar. Je mocht een tent kiezen maar wij waren best laat omdat onze bus nogal moeite had met vooruitkomen... Daarom hadden we eigenlijk geen keus meer want alle tenten waren bezet. Even later hadden ze toch nog kunnen regelen dat we met alle Nederlandse meiden in een tent zaten. We zien elkaar 's avonds namelijk nooit dus dat leek ons wel gezellig! Nadat we alles uitgepakt hadden gingen we eten. De koks van school waren mee. Met z'n allen zaten we rond een soort van kampvuur en het eten was erg lekker! Na het eten begon het al een beetje te schemeren dus daarom gingen we alvast warme kleding aantrekken voor die nacht aangezien we geen electriciteit hadden. Daarna gingen we naar het kampvuur wat heel erg gezellig was! Iedereen was erbij, zelfs de leraren en we gingen griezelverhalen vertellen! Na een tijdje ging de bel wat betekende dat je een snack kon eten. Na de snack had iemand zijn gitaar gapakt en terug bij het kampvuur gingen we met z'n allen zingen. Na een tijdje gezongen te hebben werd er een spel bedacht: Er waren twee teams die tegen elkaar moesten zingen, als het ene team stopte met zingen moest het andere team een ander lied zingen wat begon met de letter waar het vorige lied mee eindigde. We mochten ook Nederlandse liedjes zingen dus dat was erg leuk! We zaten al vroeg bij het kampvuur dus je had een lange avond maar op een gegeven moment moesten we toch echt gaan slapen... Het duurde een tijdje voordat we in bed lagen want zonder elektriciteit is het best lastig om je lenzen uit te doen en in je slaapzak te komen. Toen we eenmaal lagen deden we nog een spel waarbij iedereen drie woorden zei van een verhaal. Natuurlijk ging dit niet zonder te lachen waardoor de leiding een aantal keer naar onze tent moest komen. Daarom besloten we toch maar om te gaan slapen. Dat ging niet zo makkelijk want het was heeel erg koud en we lagen alleen op een dun standmatje dus dat was niet heel fijn. 'S nachts werd iedereen ook wel een paar keer wakker en toen ik een keer wakker werd stond de tent opeens open maar als ik hem dicht wilde doen moest ik over iedereen heen klimmen dus dat leek me niet zo slim. Even later werd ik weer wakker en toen zat de tent weer dicht, heel raar, maar ik was er wel blij om want er ging een Nederlandse lerares met ons mee die vertelde dat er ratten, wilde honden en nog meer beesten zaten die je liever niet in je tent wilt hebben. We hadden de wekker gezet voor de volgende ochtend omdat we graag mee wilden doen met de hike. Na het ontbijt spraken we Aastha en haar vriendinnen die zeiden dat er een man in hun tent was geweest op zoek naar waardevolle spullen. Een meisje was wakker geworden en gaan schreeuwen, daarna liep ze naar de leraar en de man was verdwenen. Toen realiseerde ik me opeens dat onze tent ook opeens open stond die nacht dus dat was niet zo'n heel fijn gevoel. Maargoed we trokken onze wandelschoenen aan en met een grote fles water, fruit en fotocamera's gingen we op pad. Er ging nog best een grote groep mee. We waren net over een beekje heen toen het echte klimmen begon. Er waren twee steile hellingen die heel erg lang waren en daardoor heel erg vermoeiend. Na de eerste helling hadden we daardoor al een pauze want dat klimmen in de bergen zijn wij natuurlijk niet gewend. Na de tweede helling kon je kiezen of je verder wilde gaan of weer terug, wij gingen verder want de lerares zei dat we het zwaarste stuk gehad hadden. Het grootste gedeelte liepen we door de bossen maar op open plekken had je een heel mooi uitzicht! Op een gegeven moment kwamen we bij een moeras uit waarbij we over balken moesten lopen, gelukkig ging dat goed. Daarna kwamen we weer in de bossen en hier moest je echt heel veel bukken en je voeten optillen als je niet wilde vallen. Iedereen is wel een paar keer bijna of helemaal gestruikeld! We kwamen weer bij een moeras aan maar dit keer waren er geen balken dus we moesten er doorheen lopen. Gelukkig waren er wel stukken gras dus werden we als het goed was niet vies. Alleen Marjolein dacht er heel snel doorheen te lopen waardoor haar lichtroze all stars daarna zwart waren... Op een gegeven moment kwamen we bij een soort waterval uit en kwamen we erachter dat we niet verder konden dus we moesten terug. Na nog een aantal keer verkeerd gelopen te zijn waren we weer bij de hellingen aangekomen waarbij we dit keer af konden dalen en niet hoefden te klimmen. De planning was om na 3 uur weer terug te zijn maar dat was door de verdwaling niet helemaal gelukt. Ik voelde ook al wel dat ik blaren op m'n hakken had gekregen. Na ongeveer 4 uur kwamen we weer bij het kamp aan waar er nog lunch voor ons was. Aashta kwam naar ons toe met de mededeling dat ze ziek terug naar school moest dus dat was wel heel jammer! Nadat we haar beterschap gewenst hadden gingen we toch maar lunchen. Na de lunch gingen we even omkleden om daarna pijl en boog te gaan schieten. Hierna gingen we bijna allemaal van de kabelbaan! Dat was heel gaaf alleen aan het einde moest je elkaar wel afremmen om niet heel hard tegen het ijzeren touw aan te botsen. Het was best een warme dag dus daarna gingen we in de zon zitten kaarten. We gingen ezelen en we hebben echt gelachen, vooral ook toen de bodyguards van Sreed ons drinken en fruit kwamen brengen. Iedereen vond het volgens mij leuk dat wij als Nederlanders er ook bij waren. Na het kaarten gingen we het 'standjesspel' doen waarbij je met z'n tweeën bijvoorbeeld een schildpad na moest doen. Het koppel dat als laatste in de goede pose zat was af. Na het eerste spel vroegen we een groep Indiers om ook mee te doen en das was echt heel leuk! Daarna gingen we het spel 'Kabaddi' spelen wat een typisch spel uit India is. De regels zijn ingewikkeld om uit te leggen maar het ging er in ieder geval vaak hard aan toe, sommige hadden aan het einde namelijk een gescheurd shirt... Het leukste was dat iedereen meedeed! Toen we de bel weer hoorden gingen we eten. Het eten was weer lekker! Na eten gingen we ons weer vast warm aankleden om daarna weer naar het kampvuur te gaan. Weer waren er een paar griezelverhalen en daarna gingen we eigenlijk gewoon met elkaar praten wat heel gezellig was! Toen de bel ging kregen we weer een snack wat dit keer een stuk deeg op een stok was en dat kon je dat boven het kampvuur roosteren. Mijn resultaat was niet heel lekker maar het ging om het idee. De Indiers wilden graag wat Nederlandse woorden leren en wij leerden ook weer wat woorden uit het Tamil. Daarna hadden we nog een tijdje gezellig gepraat met elkaar en met de Indiers en helaas kondigde de leraar op een gegeven moment aan dat we naar onze tenten moesten. Nadat we eenmaal weer in bed lagen vielen we vrij snel in slaap. Ik had nog een extra trui aangetrokken waardoor het wel minder koud was. De grond was nog steeds hard maar daar had ik niet zo heel veel last meer van omdat ik best wel moe was. Vanmorgen ging om 8 uur de bel wat betekende dat we moesten ontbijten. Na het ontbijt kregen wij als Nederlandse meiden de opdracht om de wc's schoon te maken omdat we de eerste nacht het meeste lawaai maakten. Ik kan je verzekeren: dat was niet leuk! Na de schoonmaak hoorden we dat er die nacht weer een man in de tent was gekomen maar nu bij de leraren. Hij had gelukkig niks meegenomen maar toch waren we blij dat we onze tent dit keer wel goed dichtgedaan hadden. Toen we al onze bagage weer ingepakt hadden en de tent schoongemaakt hadden kregen we de mededeling dat er twee telefoons en een horloge kwijt waren. We moesten die gaan zoeken en als we na een kwartier niets gevonden hadden zouden ze onze bagage weer uitpakken om alles te doorzoeken. Wij vonden dit niet echt leuk want van tevoren was gezegd dat je je telefoon op school moest laten. Na een kwartier hadden we een telefoon gevonden en deze bleek gewoon bij de jongen in de tas te zitten. De andere telefoon en het horloge waren nog niet terecht dus eigenlijk mochten we geen activiteiten meer doen en zouden we onze bagage moeten doorzoeken. Toch ging iedereen volleyballen, kampvuur maken, voetballen en gewoon gezellig kletsen. Hierna hadden we onze lunch. Na de lunch was het toch echt tijd om weer te gaan. Jessica en haar vriendin zongen nog een lied en daarna liepen we naar onze bussen. Iedereen was best moe maar slapen in de bus ging moeilijk omdat je helemaal heen en weer geschud werd. Op een gegeven moment werd ik wel misselijk dus ik was blij toen we weer op school aankwamen. Onze bagagetruck was eerder dan ons weggegaan maar toch was de bagage er nog niet. Daarom gingen we eerst naar onze dorm om te douchen wat wel nodig is na zo'n weekend! Na het douchen ging ik met Hedwig thee drinken en daarna hadden we onze bagage opgehaald. Zoals gewoonlijk had ik weer te veel mee waardoor alles niet in het koffertje dat ik van Nishita geleend had paste. Daarom gingen we nog even naar de dorm van Renée en Esme om de rest van mijn spullen op te halen want deze zaten in de tas van Renee. We hadden nog even gezellig gekletst met Aastha en haar roommate en gelukkig voelde Aastha zich alweer beter. Daarna gingen we naar onze dorm want er was een man waaraan we onze was konden geven. Om 6 uur hadden we avondeten en nu zijn we even lekker aan het uitrusten in onze dorm. Ik vond het echt een superleuk weekend en ik had ook best nog een nachtje willen blijven maar dan was het wel fijn geweest als het 's nachts wat warmer was en we een echt bed hadden!

• 29 Juli 2012 - 19:16

Imke:

Hoi Imke,
    Wij zijn nu een halve week terug van vakantie, verjaardag van Lois gehad,
    dus ik heb nu pas tijd gehad om al jou verslagen te lezen, wat maak jij ontzettend veel
    mee op een dag wat schrijf jij leuk, dus ik ben nu aan het bedenken om ook iets
    interessants te vertellen maar alles lijkt in Angeren maar saai vergeleken met jou India- verhalen,
    Eva heeft vandaag met Kim en Lois gespeeld en we hebben heerlijke friet van Braulio op, dat wel.
    Maar als ik het zo lees eet jij ook lekker, neem maar de recepten mee, kun je een keer voor ons
    iets maken of is dat ook weer overdreven, haha.
    nog veel plezier,
    xx paulien

• 29 Juli 2012 - 19:23

Anne Rasing:

haaai zusje ! ♡ superleuk verslag ! ik vind het heel
    leuk om al je verslagen te lezen :) haha. succes morgen weer op school en nog heeeeeel veel plezier ! tot op skype :) xxxxx

• 30 Juli 2012 - 12:33

Groet Uit Angeren:

Hoi imke

Als ik alles zo zit te lezen dan verschijnt er een kleine glimlach op mijn gezicht,dan denk ik jee.. en moet even denken aan hoe je vroeger was ,niet weg te slaan bij mama en papa en ojee als de dingen anders gingen als gepland dan was het brullen (haha )en nu niet te geloven wat je allemaal mee maakt en hoe je hier mee om gaat.
    Het is zo leuk om je verhalen te lezen ,geweldig.
    Wil je nogmaals veel plezier wensen met deze geweldige ervaring.
    we blijven je volgen hoor......
    groetjes Manfred Angela Maureen Angela en een poot van sepp