weer een dagje school en afternoon fun! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu weer een dagje school en afternoon fun! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

weer een dagje school en afternoon fun!

Blijf op de hoogte en volg Imke

26 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag zijn we weer naar school gegaan maar daarvoor hadden we natuurlijk nog ontbijt. Ik vind het ontbijt altijd heel lekker hier want elke ochtend hebben ze gebakken eitjes en geroosterde broodjes! Na het ontbijt hadden we eerst weer een ‘advisory meeting’ en daarna wiskunde. Na wiskunde had ik samen met Kim humanities waarbij we over rivieren gingen praten… Vervolgens hadden we twee uur biologie! Er waren hele lange tafels dus we gingen met alle Nederlandse meiden aan een tafel zitten maar de lerares vond dat geen goed idee en daarom werden we allemaal apart gezet bij andere Indiërs. De jongen en het meisje waarnaast ik zat waren heel aardig. De les ging over het DNA en dat kende ik nog wel van vorig jaar. We moesten van paperclips een DNA streng maken maar mijn maatjes snapten er niet veel van… Na een paar minuten had ik het eigenlijk ook wel weer gezien en daarom ging ik maar een beetje kletsen en lachen met de jongen en het meisje waarnaast ik zat. We moesten de hele tijd zo hard lachen dus daarom zette de lerares ons maar weer een beetje uit elkaar, helaas. Na biologie hadden we lunch en vervolgens Tamil waarbij we naar een soort van school gingen. Met alle Nederlandse meiden zaten we in een bus maar er zaten ook een paar Indiërs en Duitsers bij. We waren nogal vrolijk dus we gingen heel hard zingen in de bus! Iedereen keek ons wel een beetje raar aan maar dat kon ons weinig schelen! Toen we aankwamen kregen we eerst wat informatie van een vrouw die daar werkte en daarna gingen we naar een klaslokaal waar de kinderen van die school zaten. We stelden ons voor en vertelden wat over Nederland maar de lerares vertaalde het want ze konden geen Engels. Daarna gingen we weer terug naar school waar ik met Kim samen nog twee uur Engels had. Vanaf het begin lette we niet echt op maar gingen we spelletjes spelen. We zaten aan tafel bij twee Duitsers en daar kletsten we ook nog wel een beetje mee. Na die lessen zat school er weer op en gingen we met een paar Indiërs naar het stadje waar we eigenlijk van plan waren om te gaan fietsen maar toen we ook paarden zagen staan wilden de meesten dat liever! We reden rondom het meer en het was erg leuk om te doen! Hierna zijn we nog even langs wat winkeltjes gelopen en daarna zijn we samen pizza gaan eten bij Domino’s waar je een hele maaltijd met drinken had voor ongeveer 3 euro! We moesten wel een beetje haasten omdat we weer op tijd bij school moesten zijn… Net had ik een ‘dorm devotion’ wat betekende dat er een vrouw kwam praten met ons en ook vertelde ze zelf een verhaal. Aan het eind ging iedereen bidden en daarna kregen we een snack van onze dorm moeder  Zodadelijk moet ik mijn tas gaan inpakken want morgen gaan we op kamp! Helaas gaat Nishita niet mee want wij gaan met de leerlingen uit klas 12 en zij zit in klas 11 en gaat dus als wij hier niet meer zijn… Toch heb ik er nog wel veel zin in want iedereen zegt hier dat het erg leuk wordt! Alleen heb ik al wel gehoord dat ik veel warme kleren mee moet nemen want het wordt heel koud. Er is daar geen elektriciteit dus mijn laptop kan ik niet meenemen en ik kan dus dit weekend ook geen verslagen meer plaatsen maar als ik terug ben kun je zeker lezen hoe ik het heb gehad, waarschijnlijk fantastisch!

  • 28 Juli 2012 - 18:05

    JAC En Truus:

    Imke we hebben de verhalen van de laatste dagen weer gelezen. Wat leuk om je zo te volgen wat je daar allemaal onderneemt.
    Groetjes uit Angeren


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Imke

In de zomervakantie ga ik naar India en op deze blog kunnen jullie alles rondom mijn veelbelovende reis volgen!

Actief sinds 15 Juni 2012
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 10318

Voorgaande reizen:

20 Juli 2012 - 18 Augustus 2012

India!

Landen bezocht: