Sister, sister! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu Sister, sister! - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

Sister, sister!

Blijf op de hoogte en volg Imke

24 Juli 2012 | India, Kodaikānāl

Sister, sister! Dat hebben we vandaag heel vaak gehoord toen we weer op bezoek gingen bij het weeshuis. Het was eigenlijk de beurt aan de groep met Duitse leerlingen maar zij hadden sport dus konden wij nog een keer gaan wat we natuurlijk helemaal niet erg vonden. We hadden ballen en een springtouw meegenomen en weer waren de kids erg enthousiast! Ze klommen zelfs over het hek heen en renden toen de trap op om weer spelletjes met ons te spelen. In het begin deden we voetbal en lummeltje omdat ze touwtje springen nog een beetje eng vonden. Later wilden ze het toch wel eens proberen. Ook gingen we ze het lied hoofd, schouders, knie en teen leren in het engels met het dansje erbij. Dit vonden ze helemaal leuk en daarna zongen ze voor ons ook nog een liedje met een dans erbij, zo schattig! We hadden natuurlijk allemaal onze fotocamera weer meegenomen en opnieuw wilden ze allemaal op de foto en daarna wilden ze zelf foto's maken met onze camera's. Op een gegeven moment stonden ze op een rijtje allemaal met een camera, echt lief! Omdat ze niet zo goed engels konden gingen we maar zoveel mogelijk uitbeelden. Sommige woorden kenden ze wel dus dat was wel handig! Elke keer als ze iets wilden vragen zeiden ze: Sister, sister! Helaas moesten we om half 6 weer naar huis dus nadat we elkaar ongeveer 5 keer een high five hadden gegeven zaten we weer in de jeep op weg naar school. Daar hebben we weer gegeten en na het eten moesten we nog wat dingen regelen met Carlijn omdat zij morgen met haar zus weer gaat om verder rond te trekken door India.
Voordat we naar het weeshuis gingen moesten we nog wel naar school. Het was een lange dag want we hadden 8 uur achter elkaar les. Eerst hadden we twee uur computer technologie, dat was best leuk want we konden zelf animaties in elkaar zetten :) Daarna hadden we twee uur visual art waarbij we veel theorie kregen dus dat was best saai.. Wiskunde en Humanities (een combinatie van geschiedenis en aardrijkskunde) waren best leuk en dat kwam vooral ook door de leraren! Als laatste hadden we twee uur scheikunde en dat was eigenlijk helemaal niet zo leuk want het meeste hadden we al gehad en we zaten in een klas met 36 leerlingen, dus veel te druk! Maargoed alsnog hebben we veel gelachen!
Nu zit ik weer in m'n kamer en morgen hebben we weer school. Na school gaan we waarschijnlijk iets leuks doen met onze eigen Indiers! Daar heb ik echt zin in want we zien ze niet zo heel vaak omdat zij in een hogere klas zitten dus we hebben geen lessen samen. Met het eten zien we ze wel maar 's avonds moeten we om 7 uur alweer in onze kamer zijn dus dan zien we elkaar niet meer. Dat is wel jammer maar gelukkig zie ik Nishita dan wel want die ligt bij mij in de dorm! :)
Tot morgen!

• 24 Juli 2012 - 17:02

Hallo Imke:

Een heel aparte ervaring, het weeshuis.
    Ik heb ook de foto's op de mobiel van je moeder gezien.
    Leuk om je reisverslagen te lezen.
    Groetjes Daniëlle

• 24 Juli 2012 - 17:21

Kirsten:

Heee Imke,
    Ik vind het echt leuk om al die verhalen te lezen.
    Hierna ga ik Hedwigs verhalen ook maar eens even lezen.
    Have Fun in India !
    xxxxx