druk druk druk voor het weeshuis! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu druk druk druk voor het weeshuis! :) - Reisverslag uit Kodaikānāl, India van Imke Rasing - WaarBenJij.nu

druk druk druk voor het weeshuis! :)

Blijf op de hoogte en volg Imke

07 Augustus 2012 | India, Kodaikānāl

Vandaag zijn we na het ontbijt verder gegaan met onze fotolijstjes voor het weeshuis. We moesten nog best veel doen: zagen, schuren, bewerken, achterkantjes maken, alles opplakken en schilderen. Gelukkig kregen we na een tijdje hulp van een SOEX klas waarin de Duitse uitwisselingsstudenten zaten. Zij zijn echt aardig! Om 12 uur hadden we lunch waarbij ze hele lekkere ‘beef and chicken’ hadden! Na de lunch gingen we iets voorbereiden voor de assembly van morgen. De vice principal had namelijk gevraagd of wij een stukje wilde vertellen over onze ervaringen van de afgelopen weken. We zijn met z’n allen naar het computerlokaal gedaan en hebben daar wat in elkaar gezet. Aan het einde gaan we ook de school even bedanken voor alle moeite en inzet! We hebben namelijk geweldige weken achter de rug maar gelukkig hebben we nog een paar dagen hier! Om 2 uur dachten we dat we naar het weeshuis zouden gaan om de muren de beschilderen maar achteraf bleek dit niet door te gaan omdat de SOEX-man toch les moest geven. Het regende superhard dus nadat Hedwig, Renée en Annette door de waterval die van het dak af kwam gerend hadden gingen we toch maar binnen zitten. In de dining-hall gingen we gezellig kaarten! We hadden de lijstjes alleen nog maar wit geschilderd en dus wilden we ze nog een kleurtje geven maar helaas waren ze nog niet droog dus kon dat nog niet. Nadat we om kwart voor 4 popcorn en koekjes hadden gegeten gingen we ze toch maar verder schilderen met hulp van Sreed, Yash en Nishita. Het ging echt heel snel, om 5 uur hadden we 60 lijstjes geschilderd en het zag er erg vrolijk uit! Er was nog een ding, we hadden namelijk ook een grote groepsfoto af laten drukken maar daar was nog geen lijstje voor. We waren van plan om die te gaan kopen dus samen met Renée, Esme, Annette, Yash en Sreed gingen we naar het stadje maar we konden eigenlijk nergens een fotolijstje vinden die groot genoeg was. Er was nog een optie, de fotowinkel! Daar hadden we nog niet aan gedacht maar gelukkig hadden ze daar uiteindelijk wel een goede. We konden hem nog niet meteen meenemen maar morgen na de lunch kunnen we hem ophalen. Het was 5 voor half 6 en om half 6 hadden we afgesproken bij de schoolingang om uit eten te gaan. De andere Nederlandse meiden waren al aan het wachten dus we konden eigenlijk meteen gaan. We gingen naar Hilltop Restaurant samen met de Nederlandse meiden, Yash, Sreed, Aastha en een paar vriendinnen, Shagun (de broer van Aastha) en Sid (een jongen die we vandaag eigenlijk voor het eerst ontmoet hadden). We hadden bijna allemaal Indiase pannenkoeken gevuld met kaas besteld samen met een flesje cola. Het was erg lekker, en dat allemaal samen voor maar ongeveer €1,20! Het was ook erg gezellig samen! Helaas moesten we om kwart voor 7 weer terug naar school…

• 12 Augustus 2012 - 14:30

JAC En Truus:

Imke, wat wen leuke verhalen ik lees ze met plezier. Alles weer even gelezen wat ik nog niet had gedaan.
    Geniet nog zolang je daar bent.
    Groetjes uitbAngeren.